Glemt brukernavn/passord? Send FYSIOTRIM GLEMT til 2440

Våre Gruppetimer

Timebeskrivelse her

Her følger en beskrivelse av de ulike timene vi har på Fysiotrimmen.


AKTIV PÅ DAGTID

Tilbud til hjemmeværende, seniorer og andre som har mulighet for å trene på dagtid. Du kan velge selv om du vil være med på spinning og/eller sirkeltrening i sal. De som vil kan også trene i apparatsalen i felleskap med andre under veiledning av instruktør.

BOSU

Morsom time som utføres med en stor halvmåneformet ball som er flat på undersiden og rund på toppen. Timen er relativt kort men intens med fokus på styrke /balanse/koordinasjon og utholdenhet :)

COREBAR:

Corebar er inspirert av blant annet pilates, yoga, dans og kampsport. Alle øvelsene er med en bøyd stang som trener kjernemuskulaturen. Treningen gir deg en flott holdning og flat mage, og du strammer opp stort sett alle kroppens muskler. Corebar HIT er mest instensiv, Corebar Fit er noe lettere og Corebar Vital er minst krevende med mindre hopp og mer fokus på beveglighet og avspenning i tillegg til kjernemuskulatur, Styrke og kondisjon.

CrossFit

CrossFit er et eget treningskonsept og fungerer som et eget tilbud utenom det vanlige gruppetreningstilbudet. Det er egne priser for å trene CrossFit og du må ha nybegynnerkurs for å kunne delta. CrossFit er et komplett fitnessprogram som er designet for å ivareta alle fysiske egenskaper. Ved å hente elementer fra turn, styrkeløft, vektløfting og diverse utholdenhetsidretter og kombinere disse på et utall forskjellige måter søker vi å gjøre våre utøvere sterke, utholdende, eksplosive, raske smidige, beveglige som mulig. Vi har meget kompetente instruktører og alle kan delta uansett ferdighetsnivå eller styrk/kondisjonsnivå, da vi tilpasser intensitet og øvelsesutvalg / belastning til den enkelte.

POWERPLAY

En morsom time med fokus på utvikling av muskeloppbyggende styrketrening. Vi trener gjennom hele kroppen muskelgruppe for muskelgruppe. Timen er enkel å følge da vi ikke bruker koreografi, men kun bakgrunnsmusikk. Vi bruker litt tyngre vekter og jobber med ferre repetisjoner og serier, men alle kan delta da man selv velger vektbelastning.

Supercombo

Økt oksygenopptak = økt fettforbrenning. Forskning viser at hard intervalltrening med høy puls gir meget gode resultater. Supercombo er en rask og effektiv måte å komme i form på. Timen består av 45 minutter intervalltrening, der intervallene har høy intensitet, og er bygd opp i ulike kombinasjoner. Her bruker vi både kroppsvekt, BasisBal Kettlebells for å gi hele kroppen en intensiv godøkt.

SPINNING:

Sykkeltimer av varierende lengde og intensitet i egen sal med spesielle spinningsykler. Glimrende kondisjonstrening der instruktøren bruker rytmer og musikk for å lede deltakerne gjennom timen. Samtidig er det fokus på teknikk slik at du skal bli best mulig forberedt for utesyklingssesongen.

SPINN OG STYRKE

30minutt Spinning og 30 minutt sirkeltrening i sal, en variert tøff og morsom time som trener absolutt hele kroppen, både styrke og kondisjonsmessig :)

TABATA

Dette er en hardcore sirkeltrening! God oppvarming etterfulgt av et varierende utvalg funksjonelle øvelser med 20 sekund arbeid og 10 sekund pause. Ekstremt effektiv trening som stimulerer både styrke og anaerob/aerob utholdenhet. Kom og prøv! Tabata gir superrake resultater:)!!